Jul 17, 2018 Last Updated 9:17 AM, Jul 16, 2018

PROGRAMI: Najnovije

MOTORI I MOPEDI NA CESTI: Voza…

Posljedice prometnih nesreća u kojima su sudjelovali mopedi i motocikli nisu r...

HAK TEST DJEČJIH AUTOSJEDALICA…

Detaljni rezultati testa dječjih autosjedalica Hrvatskog autokluba  za 2018...

SIGURNA VOŽNJA: Neverbalna kom…

Vozači sjede u vozilima, u pravilu zvučno „izolirani“ od okružja, ometani bukom ...

HAK-ov veliki test dječji autosjedalica

Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog proljetnog testiranja dječjih auto sjedalica

Tradicionalni test dječjih auto sjedalica koji provode Hrvatski autoklub i njegovi europski partneri pokazao kako je najveći broj sjedalica samo korak do maksimalne ocjene.

Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog proljetnog testiranja dječjih auto sjedalica, kojeg su proveli Hrvatski autoklub i njegovi partneri iz europskih autoklubova. Testirano je ukupno 30 dječjih auto sjedalica različitih skupina sukladno stupnju tjelesnog razvoja djeteta. Testirane su sjedalice namijenjene najmanjima, tek rođenoj djeci, ali i onoj starijoj do 36 kilograma ili visine do čak 150 centimetara, a posebna pozornost, kao i obično, obratila se na kriterije sigurnosti, jednostavnosti korištenja, ergonomiju i sadržaj štetnih sastojaka.

Preporuka Hrvatskog autokluba vozačicama i vozačima je neka prije kupovine dječje auto sjedalice prikupe sve potrebne informacije o dostupnim proizvodima i uvjere se u njihovu kvalitetu. Osim toga, prilikom kupovine svakako neka provjere odgovara li auto sjedalica njihovom automobilu i može li se u njega pravilno postaviti o čemu također uvelike ovisi sigurnost djece.

Testiranje je pokazalo kako ovog puta nema pobjednika jer je čak 21 sjedalica zaslužila ocjenu dobar, što je samo korak do maksimalnog vrlo dobar. Tek tri sjedalice (Joie Every Stage FX, Peg Perego Viaggio 1-2-3 Via, Chicco Youniverse Fix) dobile su srednju ocjenu i zadovoljavaju, s jedva dovoljnom ocjenom završila je jedna (Chicco Cosmos), a četiri kandidata (Avionaut Ultralite + IQ base, Jané Gravity, Concord Ultimax i-Size, Giordani Evolution Isofix) pala su na testiranju i ocijenjena su najgorom mogućom ocjenom - loš.

Uzmu li se u obzir posebni kriteriji, tad dvije sjedalice odskaču kad je riječ o sigurnosti koja je u njihovu slučaju na maksimalnoj razini. Riječ je o sjedalicama istog proizvođača Britax Römera, čiji proizvodi Baby-Safe 2 i-Size i Britax Römer Swingfix i-Size pružaju maksimalnu zaštitu u slučaju sudara. Baby-Safe 2 i-Size namijenjen je djeci od 40 do 82 centimetra visine ili do otprilike godinu i pol dana, namješta se u smjeru suprotnom od smjera vožnje te nudi vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru, a izvrsno se može namjestiti i pojas kojim ćete vezati dijete prilikom stavljanja u sjedalicu. Swingfix i-Size istog proizvođača također nudi izuzetnu sigurnost, dobro namještanje pojasa, ali i stabilnost sjedalice prilikom njezina namještanja na sjedalo automobila. Zanimljivo, spomenuta dva Britax Römerova proizvoda jedina su s dva plusa ili vrlo dobrom sigurnosnom ocjenom. Potpuno na drugoj strani ljestvice, kad je riječ o sigurnosti, našla su se druga dva proizvoda, Concord Ultimax i-Size za djecu od 40 do 105 centimetra ili do otprilike 4 godine i Giordani Evolution Isofix, koja je namijenjena djeci od 9 do 36 kilograma ili od jedne do 12 godina. Ta dva proizvoda upravo zbog lošeg rezultata u ovom kriteriju i ukupno su pala na testiranju Hrvatskog autokluba. Kod oba kandidata problem je u izuzetno visokom riziku od ozljeda pri frontalnom sudaru pa se te dječje auto sjedalice jednostavno ne mogu preporučiti. Jasno, to nisu i jedini njihovi nedostaci, ali su oni koji najviše upadaju u oči i potencijalno predstavljaju najveću opasnost za vaše dijete.

U području jednostavnosti korištenja svojom kvalitetom također su se izdvojila dva kandidata, Bébé Confort Rock + Family Fix One i-Size i Maxi-Cosi Rock + Family One i-Size. S obzirom na to da se namještaju na ISOFIX bazu, s njihovim ćete postavljanjem imati najmanje problema i uspjet će ih ispravno namjestiti čak i najveći antitalenti među roditeljima. Rizik od pogrešne montaže doista je minimalan, postavljanje je brzo i vrlo lako s jednostavnim uputstvima i upozorenjima, a još neke od istaknutih kvaliteta ovih proizvoda su lako zakopčavanje pojasa te njihova težina jer su izuzetno lagane pa ih neće biti problem premještati po automobilu, ali i nositi izvan njega. Obje su, naime, namijenjene novorođenčadi od 45 do 75 centimetra visine, odnosno do otprilike djetetovih godinu dana, a to znači i da ih treba postaviti u smjeru suprotnom od smjera vožnje. U kriteriju jednostavnosti korištenja nije bilo apsolutno loših kandidata s najnižom ocjenom, no Chicco Cosmos pokazao se najkompliciranijim za postavljanje i zaradio je jedva prolaznu ocjenu. Chicco Cosmos pripada skupini 0+ / I, namijenjen je djeci do 18 kilograma ili otprilike 4 godine, a njegovi minusi su, između ostalih, povećan rizik od pogrešne montaže, koja je još i dodatno nespretna zbog veličine sjedalice, komplicirano zakopčavanje pojasa te uputstva i upozorenja koja su sve osim jednostavnih i razumljivih.

Kad je pak riječ o ergonomiji, u prvi je plan iskočio Britax Römer Trifix2 i-Size, koji je u tom segmentu zaslužio dva plusa ili najbolju ocjenu. Ova sjedalica namijenjena je djeci od 76 do 105 centimetra visine, odnosno od 15 mjeseci pa do 4 godine i namješta se u smjeru vožnje, dakle dijete će u njoj gledati prema naprijed i pažljivo pratiti što se događa na cesti. U toj će se dječjoj auto sjedalici vaš mališan osjećati najbolje jer oslonac za noge vrlo je dobar, podstava ispunjena izvrsnim i mekim materijalima, pozicija sjedenja je idealna, a ovdje su i mnogo prostora za dijete te činjenica kako ova sjedalica zauzima vrlo malo prostora u automobilu. Tako se jedinim nedostatkom ove ergonomski najbolje sjedalice pokazao limitiran pogled djeteta na okolinu. Ostale sjedalice ergonomski su dobre, no jedna se i ovdje izdvaja kao nešto lošija od konkurencije. Riječ je o sjedalici Joie Every Stage FX iz skupine 0+ / I / II / III, odnosno za djecu do 36 kilograma ili otprilike 12 godina, koja zadovoljava u svim postavljenim ergonomskim zadacima, no unatoč solidnom punjenju podstave i udobnoj poziciji sjedenja, prevladavaju minusi poput ne baš idealne potpore za noge i ograničenog pogleda na okolinu. Zanimljivo, iako ova sjedalica zauzima mnogo prostora u automobilu, to ne znači da nudi i isto toliko prostora za dijete pa će se ono u njoj osjećati poprilično skučeno ili stisnuto.

I za kraj, posljednji kriterij ili količina štetnih materijala upotrijebljenih pri izradi auto sjedalice. U najvećem broju slučajeva kandidati su ovdje dobivali maksimalne ocjene, što znači da je kontaminacija uglavnom vrlo niska, odnosno štetnih sastojaka ili potpuno nema ili su u minimalnim količinama. Nažalost, i ovdje su se pronašla dva negativca s neprolaznim ocjenama. Kod sjedalica Avionaut Ultralite + IQ base (djeca od 45 do 86 centimetara ili do godine i pol dana) i Jané Gravity (od 40 do 105 centimetra ili do otprilike 4 godine) kontaminacija je visoka, a štetnih sastojaka mnogo i zbog toga se te dvije sjedalice ne trebaju koristiti i poželjno ih je izbjegavati.

Naravno, svaka auto sjedalica bolja je od nikakve. Uostalom, ona je i obavezna prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama koji propisuje obavezu korištenja dječje auto sjedalice u automobilu kako bi dijete sigurnije sudjelovalo u prometu. Djeca koja u vozilu nisu vezana u primjerenoj auto sjedalici imaju sedam puta veće izglede da u slučaju prometne nezgode zadobiju ozbiljne, pa i po život opasne ozljede od djece koja se prevoze u sjedalici i u njoj su pravilno vezana.

Vozačice i vozači ne smiju zaboraviti da u automobilu bez auto sjedalice nikad ne prevoze dijete. Čak i najlošija sjedalica bolja je od nikakve i njezinim korištenjem značajno smanjuju mogućnost zadobivanja teških ozljeda prilikom prometne nesreće. Dječju auto sjedalicu treba koristiti uvijek i bez iznimke, pa čak i na najkraćem putovanju ili odlasku do lokalne trgovine. Statistika pokazuje kako se najveći broj prometnih nezgoda događa upravo na kratkim relacijama unutar nekoliko kilometara od kuće. Držanje djeteta u rukama nije siguran način putovanja jer prilikom sudara pri brzini od samo 50 km/h dijete teško 5 kilograma postaje teško 20 puta više ili čak 100 kilograma. Prometne nesreće jedan su od glavnih uzroka smrti djece ispod 14 godina, a procjenjuje se da bi 70 posto djece preživjelo ili izbjeglo ozbiljnije ozljede da su bili vezani u odgovarajućoj sjedalici.

.....

OVDJE možete pogledati detaljan pregled testiranih dječjih autosjedalica


0
0
0
s2sdefault