Sep 20, 2018 Last Updated 10:26 AM, Sep 19, 2018

PROGRAMI: Najnovije

Što je dopušteno raditi s mobi…

Danas svoje pametne telefone koristimo za sve – od njihovih primarnih uloga...

Vožnja pod utjecajem alkohola …

Neke analize stručnjaka upozoravaju da već 0,2 promila alkohola u krvi ima nepov...

Preporuka roditeljima i vozači…

Mladen Stjepan Vitković-Stipko   Dana 3.09.2018 počinje nova školska ...

Kako stati na kraj obijesnoj vožnji?

U četvrtak navečer 20-godišnji Marin Kamenički je Mercedesom C63 S AMG od 510 konjskih snaga u zagrebačkoj Ilici skrivio je prometnu nesreću u kojoj su smrtno stradale dvije osobe dok su tri ozlijeđene.

Ovo nije prvi, a nažalost sigurno ni posljednji slučaj neprimjerene i obijesne vožnje mladih vozača koje završe prometnim nesrećama sa smrtnim posljedicama.

Koliko ih je, koji su najčešći uzroci i kako smanjiti broj prometnih nesreća koje uzrokuju mladi vozači, kakve akcije poduzima policija i treba li se te vozače strože sankcionirati, neka su od pitanja na koja je u HRT-ovoj Temi dana odgovarao Robert Čop iz Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a.

Nije se htio referirati na tu prometnu nesreću, rekavši da je riječ o predmetu koje vodi Državno odvjetništvo. No, načelno, rekao je, mladi vozači predstavljaju nešto veći rizik u prometu. Prema Zakonu o sigurnosti na cestama oni imaju nešto stroži pravni režim - ne smiju imati alkohola u krvi, a i pravni režim negativnih prekršajnih bodova je nešto stroži, naglasio je. No za konkretne rezultate izmjena tog zakona je prošlo premalo vremena, pa tako još nije poznato niti je li bilo i koliko trajnih oduzimanja vozačke dozvole.

Obrazložio je i da obijesna vožnja podrazumijeva sudionika u prometu koji teško krši prometne propise, vozeći u stanju nesposobnosti za vožnju, bilo zbog droga, alkohola, ili vozeći brzinom 50 km/h većom od dopuštene.

Kao najčešće uzroke najtežih prometnih nesreća Čop je naveo nepropisnu brzinu, nepoštivanje prednosti prolaska, vožnju pod utjecajem alkohola, oduzimanje prednosti.

"Ove godine je broj poginulih u nesrećama na cestama otprilike jednak kao prošle, a u prvih 7 mjeseci bio je identičan. Statistički podaci su također otprilike jednaki i kod mladih vozača. Trebamo i dalje raditi na povećanju stanja sigurnosti u prometu i razmisliti o korekciji nekih prometnih propisa", rekao je.

Na pitanje je li se pokazalo pogrešnim u zakonu mijenjati ograničenje jačine automobila za mlade vozače, jer po novom mogu voziti automobil bez obzira na snagu motora, Čop je rekao da je oko toga bilo dosta polemika, ali i da postoje mnogi argumenti za takvu odluku.

Naglasio je da se na edukaciji uvijek može raditi te da policija provodi brojne preventivne i edukativne akcije.

"U okviru kaznenog postupka moguće je izreći kaznenu mjeru oduzimanja vozačke dozvole do 5 godina, a ako ranija ponašanja ukazuju na to, moguće je zabranu izreći i trajno, no to je uvijek pojedinačno pitanje", kazao je.

Cjelokupan snimak pogledajte na linku:

http://vijesti.hrt.hr/458296/tema-dana-kako-stati-na-kraj-obijesnoj-voznji


0
0
0
s2sdefault