Oct 22, 2018 Last Updated 9:18 AM, Oct 22, 2018

PROGRAMI: Najnovije

SLAVONSKI BROD 21. listopada -…

21. 10. Dan bez mobitela u prometu 2018. u Slavonskom Brodu, Trg Ivane Brlić Maž...

Konferencija Mi i naši gadgeti…

Utorak, 16. listopada 2018. u 10:00 – 13:00 * Hotel International Zagreb  ...

STATISTIKA Povećanje broja mot…

Povećan je broj prometnih nesreća i smrtno stradalih motociklista i mopedista za...

PRIJELAZ PREKO ŽELJEZNIČKE PRUGE: Visokorizična prometna situacija

Kategorija: Sigurno voziti

Kad god stanem pred spuštenim branikom ili polubranikom ili se približavam nezaštićenom cestovnom prijelazu preko željezničke pruge, sjetim se svih onih nemilih događaja koji su se zbili na ovakvim mjestima.

piše: Nenad ZUBER

Sve prometne nesreće i njihovi neželjeni ishodi koji su se dogodili na prijelazima cesta preko željezničkih pruga, preozbiljni su i upozoravaju s razlogom na potrebu odgovornog postupanja svih koji su u prilici ili potrebi prelaziti željezničku prugu. Zato je konačno potrebno osvijestiti se i učiti na propustima i graškama drugih, kako i sami ne bismo došli u situaciju da svoj život i sigurnost izlažemo pogibelji.

Uvijek pomislim na one koji su zbog nepažnje, žurbe, neopreznosti, pa često i zbog gluposti ili bahatosti „podletili“ pod vlak. Baš tako, podletjeli!  Ne kako se to gotovo uvijek kaže ili napiše: „… vlak je naletio na vozilo! …“. Takva formulacija dala bi naslutiti da je vlak kriv, odnosno da je nepažnjom strojovođe vlak naletio na vozilo koje je prelazilo preko pružnog prijelaza.
Naprotiv, u pravilu, oni koji prelaze prugu uvijek su krivi. Ne smije se zaboraviti: Vlak uvijek ima prednost, odnosno vozači, pješaci ili svi oni koji prelaze preko pruge dužni su propustiti vlak - stati, pogledati, uvjeriti se ….

Prijelaz ceste preko željezničke pruge

Kako se to stručno kaže – to je mjesto križanja cestovne i željezničke infrastrukture. Prema nekim podatcima u Hrvatskoj ima oko 1.500 pružnih prijelaza. Takozvanih zaštićenih pružnih prijelaza, onih koji imaju svjetlosne i zvučne signale te polubranike ili branike - ima njih nešto više od jedne trećine. Iz ovih brojki može se pretpostaviti koliko je vozača, biciklista, pješaka ili drugih sudionika prometa dnevno u prilici ili potrebi prelaziti željezničku prugu … i biti u rizičnoj situaciji.

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama RH, ali i prema Konvenciji UNECE-a (United Nations Economic Commission for Europe) o cestovnom prometu, vlakovi imaju prednost u odnosu na druge sudionike u prometu koji se s njima susreću, odnosno sudionici prometa mogu prijeći željezničku prugu tek pošto propuste vlak.

Prometna situacija vrlo velikog rizika

Ne srljajte u taj rizik! Svojim postupkom omogućite prolazak vlaka! Samo tako ćete sebi osigurati potpunu sigurnost i zaštititi se od pogibeljnih posljedica.

trpljivo čekajte dolazak i prolazak vlaka, uživajte u glazbi, popričajte za to vrijeme sa suputnicima, … i, prisjetimo se još jednom, po stoti put – „VLAK JE UVIJEK BRŽI!“ kako to kaže upečatljivi, dobro poznati slogan. Slogan koji život znači!

Budimo svjesni toga da vlak ne može stati kao automobil. Kada vozač u zadnji čas uoči incidentnu situaciju u prometu na cesti i ako dobro reagira tj. koči … može izbjeći neželjenu situaciju. I to se tako najčešće i događa (to su one „skoro nezgode“), i svi smo bili u takvim situacijama.

Zaustavni put vlaka

Zaustavni put vlaka - razdaljina je koju vlak prijeđe od trenutka aktiviranja kočnoga uređaja do zaustavljanja. Zaustavni put postignut na taj način mora biti unutar najvećega dopuštenoga zaustavnog puta, tj. unutar pružne dionice između dvaju signala. Zaustavni put na HŽ-ovim prugama može iznositi 700 m, 1000 m, 1300 m i 1500 m, (prema: HŽ, 278 - Uputa o kočenju vlakova, Zagreb 2005.).

Zaustavni put određuje se ovisno o dopuštenoj infrastrukturnoj brzini, organizaciji prometa i karakteristikama pruge za svaku prugu odnosno pružnu dionicu (Pravilnik o načinu i uvjetima za sigurno odvijanje i upravljanje željezničkim prometom, Narodne novine, broj 107/16.)

Vozači ili svi koji prelaze preko pružnoga prijelaza moraju biti svjesni da je kompoziciju vlaka vrlo teško zaustaviti. Naletna brzina i ogromna masa vlaka koju je teško zaustaviti … uvijek su pogibeljni za one koji „podlete“ pod vlak! Danas su vlakovi sve tiši i sofisticiraniji. Mogu se kretati brzinama i do 160 km/sat. Mislite na to! Još je sve gore ako je nepregledna prometna situacija, nepovoljan prilazni kut cesta – pruga, slaba vidljivost, magla, kiša, snijeg, noć … itd.

Za približno i brzo računanje te predodžbu o opasnosti evo primjera: ako je brzina vlaka 80 km/sat, vlak se zaustavlja 300 do 400 metara, ali kad vozi 160 km/sat, zaustavni put je 1300 metara!!! Vodite o tome računa kada se približavate prijelazu ceste preko pruge.

.....

izvor: http://www.sigurno-voziti.net


0
0
0
s2sdefault