Nov 17, 2018 Last Updated 12:53 PM, Nov 16, 2018

PROGRAMI: Najnovije

Dani tehničke ispravnosti vozi…

Hrvatski autoklub  i Centar za vozila Hrvatske pod pokroviteljstvom Naciona...

Kako će izgledati tehnički pre…

Razvoj tehničkog pregleda prati razvoj automobilske tehnologije ...

Pojačani nadzor vozača u stude…

U razdoblju od 09. do 11. studenog 2018. godine, povodom narodnog običaja kršten...

ŽELJEZNIČKO-CESTOVNI PRIJELAZI: Za 95 posto nesreća - uzročnik ljudski faktor

Kategorija: Sigurno voziti

HŽ Infrastruktura usmjerava sve svoje aktivnosti na unapređenje kvalitete pružne mreže i infrastrukturete posljedično na povećanje sigurnosti željezničkog prometa

piše:  Boris Odorčić (Privredni vjesnik)

Već 10. godinu zaredom u više od 40 zemalja u organizaciji Međunarodne željezničke unije obilježava se Međunarodni dan svjesnosti o opasnostima na željezničko-cestovnim prijelazima. Središnji događaj bila je 10. konferencija ILCAD (International Level Crossing Awareness Day Međunarodni dan svjesnosti o opasnostima na željezničko-cestovnim prijelazima) koja se prvi put održala u Hrvatskoj, točnije u Zagrebu, ali i u ovome dijelu Europe. Krovna tema ovogodišnje konferencije bila je Sigurnost mladih na željezničko-cestovnim prijelazima.  

Krešimir Ćosić, izaslanik predsjednice Republike Hrvatske, kazao je kako valja pojačati preventivne mjere, podići kvalitetu obrazovanja, uvoditi nove tehnologije i poticati bolju suradnju gospodarstva i znanstvenih institucija kako bismo povećali sigurnost u željezničkom prometu. “Najbolji primjer toga što je moguće učiniti pokazuje Japan u kojem su za 80 posto smanjene nesreće na željezničkim prijelazima zahvaljujući inovacijama i novim tehnologijama. To je put kako se možemo i moramo ponašati te kako trebamo razmišljati da bismo povećali sigurnost mladih”, napomenuo je.

Nikolina Brnjac, državna tajnica u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, istaknula je kako sve ono što se radi na projektima modernizacije ujedno ima za cilj i povećanje sigurnosti u željezničkom prometu. Edukacija mladih ljudi, nastavila je, vrlo je važna. “U 95 posto nesreća na željezničko-cestovnim prijelazima glavni uzročnik je upravo ljudski faktor”, objasnila je Nikolina Brnjac, dodajući kako je Ministarstvo donijelo i Akcijski plan prema kojem od ove pa do 2022. godine kreće obnova željezničko-cestovnih prijelaza i ostalih projekata u tome sektoru.

PODIZANJE RAZINE SIGURNOSTI

HŽ Infrastruktura usmjerava sve svoje aktivnosti na unapređenje kvalitete pružne mreže i infrastrukture te posljedično na povećanje sigurnosti željezničkog prometa. Stoga je pripremljen i Program rješavanja željezničkocestovnih i pješačkih prijelaza preko pruge za razdoblje od 2018. do 2022. godine. Valja naglasiti kako je mreža željezničkih pruga u nas duga 2605 kilometara i na njoj se nalazi 109 tunela, 538 mostova te 1512 željezničko-cestovnih i pješačkih prijelaza. Marko Žubrinić, član Uprave HŽ Infrastrukture, kazao je kako će se u željezničku infrastrukturu investirati 780 milijuna eura.

“Naša osnovna premisa je sigurnost. Mi ćemo napraviti sve što je moguće kako bismo dignuli razinu sigurnosti”, napomenuo je dodajući kako je važno podići svijest svih sudionika u prometu. “Prema službenoj statistici, najviše nezgoda dogodilo se na osiguranim prijelazima”, istaknuo je Žubrinić.

Hrvatske tvrtke, smatra on, mogu snažnije participirati u investicijskim projektima u željezničkom sektoru. “Jedan od ciljeva jest i snažnije uključivanje hrvatske industrije u sve projekte. Upravo ugovaramo poslove s hrvatskim tvrtkama koje rade na željezničko-cestovnim prijelazima, koje upotrebljavaju najnoviju tehnologiju i koje sudjeluju na natječajima u svijetu. Dakle, ugrađujemo vrhunsku tehnologiju”, naglasio je Žubrinić.

SUSTAVNA EDUKACIJA

Danijela Barić, voditeljica Katedre za tehnologiju cestovnog prometa na zagrebačkom Fakultetu prometnih znanosti, istaknula je kako su u ovoj godini zabilježena 524 loma polubranika na prijelazima, a u prošloj 447. Dakle, broj se uvećao, a to je istodobno pokazatelj kako nam nedostaje edukacije te da se ne ponašamo sukladno prometnim pravilima i propisima. “Lom polubranika znači da je netko nasilno prošao preko željezničkocestovnog prijelaza i slomio ga. To znači da smo potencijalno mogli imati 524 nove nesreće”, upozorila je.

“Investicije su potrebne, kao i osuvremenjivanje infrastrukture i opreme na prijelazima. No u istoj mjeri treba posvetiti pažnju i edukaciji”, ocijenila je dodajući kako edukacija nije sustavna. “Ja kao predstavnik akademske zajednice smatram da bi ona trebala biti sustavna i valja s njome početi već u dječjim vrtićima te nastaviti u školskim klupama. Također, bitan je i kućni odgoj”, zaključila je Danijela Barić.

......

ZVONIMIR VIDUKA, DIREKTOR TVRTKE ALTPRO

Ubrzati ulaganja u željezničko-cestovne prijelaze

Uoči Međunarodnog dana svjesnosti o opasnostima na željezničko-cestovnim prijelazima, tvrtka Altpro, vodeći regionalni proizvođač signalno-sigurnosne opreme za željeznička vozila i infrastrukturu, upozorila je na sve veći problem sigurnosti na cestovno-željezničkim prijelazima u Hrvatskoj. “Uzrok najvećeg broja nesreća je nesmotrenost vozača, motociklista ili pješaka pri prelaženju preko pruge te nepoštivanje signalizacije. One sve više proizlaze i iz zanemarivanja investiranja u izgradnju novih te modernizacije postojećih željezničkocestovnih prijelaza, iako su sredstva predviđena planovima i državnim proračunom. Različite tehnologije uređaja, nedostatak rezervnih dijelova za signalizaciju, nedostatak kvalificiranih ljudi za održavanje signalizacije te predugo vrijeme za detekciju i uklanjanje kvarova koji utječu na siguran rad postojeće signalno-sigurnosne opreme dodatno usporavaju željeznički promet i negativno utječu na sigurnosne navike pješaka i vozača. Kako bismo to izbjegli i smanjili broj nesreća, potrebno je uz stalne edukativne kampanje ubrzati i ulaganja u željezničko-cestovne prijelaze, predviđena prema Nacionalnom programu rješavanja svih željezničko-cestovnih prijelaza od 2018. do 2022. “, ističe Zvonimir Viduka, direktor Altproa.


0
0
0
s2sdefault