Aug 18, 2018 Last Updated 11:03 AM, Aug 16, 2018

PROGRAMI: Najnovije

Kako alkohol utječe na naše po…

Utjecaj alkohola na naše ponašanje

Pješaci - najranjiviji sudioni…

Apel svim sudionicima u prometu da dosljedno poštuju odredbe Zakona o sigurnosti...

Kako alkohol utječe na našu pe…

Utjecaj alkohola na percepciju

INOVACIJE: Eksperiment iz SentiMental Bikes kuhinje

Kategorija: Zanimljivosti

Nakon brojnih custom modela s pedalama i benzinskim motorima koje je po narudžbi i kao unikate radio za svoje klijente diljem svijeta, Ilijević je odlučio ostvariti svoj san o maloserijskom motociklu pogonjenom električnim motorom

piše Krešimir Sočković Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Duško Ilijević, majstor poznat među  biciklističkim entuzijastima po  svojim proizvodima pod brendom  SentiMental Bikes što podsjećaju na rane motocikle koji su se natjecali na kružnim stazama od drvenih dasaka tridesetih godina prošlog stoljeća, odlučio je na Zagreb Auto  Showu predstaviti svoj novi proizvod. Nakon  brojnih custom modela s pedalama i benzinskim motorima koje je po narudžbi i kao  unikate radio za svoje klijente diljem svijeta,  odlučio je ostvariti svoj san o maloserijskom  motociklu pogonjenom električnim motorom. Njegov eksperiment pod nazivom Experiment sastavljen je na unikatnom okviru koji je sam  projektirao i dalje podsjeća na neka prošla  vremena, no kao pogonsku snagu koristi vrhunsku tehnologiju.

VISOKA TEHNOLOGIJA

“Ovaj moj eksperiment je vizija, prototip onoga  što želim proizvoditi u većoj seriji i već sam  dobio narudžbe za prve od planiranih najviše  30 komada”, kaže Ilijević. “Experiment i dalje ostaje jednostavan u svojoj naravi, iako je  u njega ugrađena ozbiljna visoka tehnologija. Električni motor je iz biciklističke branše  i dobro je poznat i testiran, a baterijski sklop  radimo u Hrvatskoj. Na prototipovima imamo  doseg od stvarnih 50 kilometara. Jedna od nekoliko opcija koju će kupac moći birati je jedna ili dvije baterije kako bi se udvostručio domet. Gume su tzv. fattires, dakle debele, i one omogućuju da nema potrebe za amortizerima na  motociklu. Kako je riječ o vozilu koje je namijenjeno za asfalt, odnosno grad, to je više nego  dovoljno”, pojašnjava Ilijević Na cesti se testirani modeli pokazuju izvrsnima što omogućuje i nisku krajnju cijenu za  kupca koja će biti niža od 30.000 kuna. Straga u nabi kotača nalazi se elektromotor namijenjen biciklima snage 500 vata, odnosno 1 kilovat u peaku. Baterije su smještene  u sredini rame, na samome dnu, što pridonosi  snižavanju težišta i poboljšanju voznih osobina. Okvir je čelični, od zavarenih cijevi, svjetla  su LED, furnirane ispune u stilu nekih davnih vremena. Na gornjem dijelu okvira nije spremnik goriva, već kutija koja zapravo služi kao pretinac i ima ključ.

Experiment može postići brzinu od 25 kilometara na sat s blokadom, ali i dvostruko veću  kada se na njemu nalazi oznaka kako nije za  upotrebu na prometnicama - što Experiment  čini pravim motociklom. Ilijević najavljuje i  izradu elaborata koji bi omogućio registriranje  motocikla kao cestovnog vozila, dakle njegovu  registraciju, ali jednako tako i subvencioniranu  prodaju električnih vozila uz poticaje Fonda za  zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, koja  bi još dodatno mogla smanjiti cijenu za kupca. “Poblici smo na sajmu gdje smo ga premi- jerno pokazali omogućili da im u ruke dođu  presale vaučeri koji su im omogućili povoljniju  cijenu za vozila koja će im biti isporučena do  ljeta, odnosno u roku od 60 dana od ugovaranja cijene”, kaže vlasnik tvrtke, ujedno i glavni  dizajner i majstor iz čijih ruku izlaze ove skulpture na dva kotača.

MODERNIZACIJA POVIJESNOG KONCEPTA

Za razliku od svih dosadašnjih modela Sentimental Bikesa, ovaj nema pedale, ali zadržava  glavne smjernice stila, načina izrade i, kako  kažu u Sentimental Bikesu, zapravo na najbolji  način modernizira dobar povijesni koncept. “Prva skica za ovaj motocikl nastala je prije  dvije godine i jako sam ponosan na to da sada  imamo funkcionalne prototipove. Do kraja godine je u planu izrada drugog modela primje- renog osobama koje na posao dolaze u suknji  i ne mogu prebaciti nogu preko okvira. Imamo  par aseva u rukavu za koje vjerujem da će biti  privlačni svakome tko prati ono što mi radimo”, zaključuje Ilijević.

“Moja je želja da Experiment bude električno vozilo, no ne i futurističko. Smisao vožnje  na motociklu je da se osamimo i uživamo,  budemo sami sa svojim mislima, a ujedno i  pridonosimo zaštiti okoliša. Sigurno nećemo  imati opcije da se parametri njegova rada pre- ko podataka u oblaku prate na pametnim telefonima niti ćemo imati videokamere za live streaming vaše vožnje. Jedina tehnologija koju  ćete na njemu moći vidjeti bit će stanje baterije  jer vam je ionako svaka kapljica uskladištene  energije u bateriji potrebna za uživanje u vožnji. Vi, cesta i Experiment. I osmijeh od uha  do uha. Možda i vjetar u kosi ako je imate ili  nemate kacigu. I možda bube u zubima, i to je  to”, zaključuje Ilijević.

Ideja pretvorena u  stvarnost SentiMental Bikes je mala manufaktura koja  je nastala kao ideja Duška Ilijevića, za prijatelje  Duleta, inače odgojitelja u vrtiću. Htio je iskoristiti svoj dar da stvara nešto vlastitim rukama i  ostvari neke ideje koje su mu se dugo vremena  vrtjele po glavi. U početku je svoje dvokotače  koji podsjećaju na stara nostalgična vremena  stvarao u radionici u stanu na 12. katu zgrade  u kojoj živi u zagrebačkoj Dubravi. Nakon duže  potrage, adekvatniju radionicu, puno bliže zemlji, prilagodio si je modificirajući  garažu u blizini svoje zgrade. Od tog trenutka nakon što odradi svoj radni dan s djecom, stvaraju se unikatni dvokotači u toj garaži i kreću na put dug i desetke  tisuća kilometara na različitim stranama svijeta.

.....

izvor: Privredni vjesnik


0
0
0
s2sdefault

Pratite nas; Facebook