Oct 15, 2018 Last Updated 6:07 PM, Oct 15, 2018

PROGRAMI: Najnovije

Konferencija Mi i naši gadgeti…

Utorak, 16. listopada 2018. u 10:00 – 13:00 * Hotel International Zagreb  ...

STATISTIKA Povećanje broja mot…

Povećan je broj prometnih nesreća i smrtno stradalih motociklista i mopedista za...

Od 807 prometnih prekršaja, 50…

Rezultati pojačanog nadzora uporabe mobitela i drugih uređaja i sigurnosnog poja...

Električna budućnost cestovnog prometa

Kategorija: Zanimljivosti

Prema europskoj komisiji putnički automobili odgovorni su za 12 posto ukupnih emsija CO2 u Europskoj uniji. Prekoračenje emisije CO2 nakon 2021. kažnjavati će se

Električni automobili su neupitna budućnost. Ali koliko bliska, pravo je pitanje. Hoće li baterije napokon postati jeftinije pa time i automobili na struju pristupačniji?

Hoće li najavljenu ekspanziju automobila na struju pratiti adekvatna infrastruktura javnih punionica i može li se domet s jedinim punjenjem električnih automobila bitnije produljiti? Hoće bi benzisko-električni hibridi u prijelaznom razdoblju postati dominantan pogon u prijelaznom razdoblju i odlaze li dizelaši stvarno u povijest. Odakle ćemo dobivati struju koju ćemo koristiti za pokretanje automobila, prljavu iz termoelektrana ili čistu iz obnovljivih izvora energije?

To su samo neka od pitanja koja se nameću uz elektromobilnost, koja se smatra sigurnom budućnošću.

Električnih modela je na tržištu sve više, ali zbog još uvijek visokih cijena i to najvećim dijelom zbog skupih baterija i slabe infrastrukture za punjenje baterije, još su uvijek slabo zastupljeni na cestama.

Primjerice, u Europi u ukupnoj prodaji automobila u 2017. godini električni automobili su činili tek 1,5 posto udjela, dok benzinsko-električni hibridi čine 2,9 posto ukupne prodaje.

Ali, čini se da najavljena budućnost elektrifikacije cestovnih osobnih automobila napokon stiže krupnim koracima.

Dokazuje to i nedavni ulazak velikih proizvođača u serijsku proizvodnju električnih automobila koji najavljuju da će vrlo brzo, za svega nekoliko godina imati po 20-ak električnih automobila u prodaji.

Prema Europskoj komisiji, putnički automobili odgovorni su za 12 posto ukupnih emisija CO2 u Europskoj uniji.

Europa je stoga sve restriktivnijim ekološkim normama kojima konvencionalni termalni motori ne mogu odgovoriti nagnala proizvođače automobila da ozbilno krenu u elektrifikaciju svojih automobila pa mnogo njih rapidno kreće u razvoj električnih automobila i hibrida temeljenih na benzinsko-električnom pogonu.

Naime, Europski parlament je 2013. izglasao ciljeve do 2015. godine po kojima prosjek ispusta CO2 u gami vozila određenog proizvođača bude 130 g/km CO2, a do 2021. godine 95 g/km Co2. U

2017. godini prosječna emisija svih prodanih automobila u Europi bila je 118,5 g/km CO2, ali sprustitiu prosjek ispusta do 95 g/km do 2021. će biti pravi izazov.

Proizvođački koji to ne ispune plaćaju penale, koji će do 2019. godine biti papreni – 95 eura za svaki gram viška po prodanom automobilu.

Primjerice, ako neki proizvođač automobila proda 500.000 automobila, a njegova gama u prosjeku ispušta 96 g/km CO2 (samo gram više od norme) morati će platiti 47 milijuna eura penala.

Zbog toga proizvođači ozbiljno shvaćaju te ekološke norme, od početka primjene ovih pravila 2010. godine prosjek emisija CO2 je pao za 22 g/km, odnosno 22 posto.


0
0
0
s2sdefault

Pratite nas; Facebook

Najnovije