Feb 25, 2018 Last Updated 9:58 AM, Feb 23, 2018

PROGRAMI: Najnovije

NPSCP RH: Sufinanciranje preve…

Obavijest o odabiru preventivnih projekta koji će se tijekom 2018. godine sufina...

NPSCP RH: Sanacija opasnih mje…

Obavijest o odabiru projekata sanacije opasnih mjesta koji će se tijekom 2018. g...

VARAŽDIN: Biciklisti i pješaci…

Policijski službenici Policijske uprave varaždinske provode, 15. veljače, preven...

PRVI PUT: Dräger – mjerenje alkohola kod vozača

Kategorija: Prvi put

Krajem 19. stoljeća, odmah po izumu automobila s motorom na unutarnje sagorijevanje, zaredale su se prometne nesreće koje su pokazale da konzumacija alkohola i vožnja nikako ne idu zajedno. Tehnika je dala odgovor na to pitanje...

Neslavno mjesto da budi prvi vozač u povijesti koji je sankcioniran zbog vožnje u alkoholiziranom stanju pripada londonskom taksistu Georgeu Smithu, koji se autom zabio u zid. Bilo je to davne 1897. godine. Nesretni je George, jednostavno, policajcu priznao da je pijan, za što mu je dobio primjerenu novčanu kaznu. Od tada je započela igra lovice lopova i pandura u kojoj prekršitelji nastoje negirati kako su konzumirali alkoholna pića, a ovi ih potonji nastoje sankcionirati upravo zbog toga, preciznije - zato jer su vozači pod maliganima opasni za sebe, ali i za druge, za promet u cjelini.

Razvojem tehnologije automobili su bili sve veći i brži, a promet sve gušći, a alkohol kao društveni problem svoj je izraz brzo našao i na cesti. Prema statistikama, alkohol je krivac za 30 posto prometnih nesreća s fatalnim i teškim posljedicama, a taj se postotak, do strože zakonske regulative penjao i do 50 posto.

Do pojave pouzdanih uređaja za mjerenje količine alkohola u krvi, prometnici su sumljive vozače tjerali na hod po liniji kolnika ili na stajanje na jednoj nozi ili, pak, na jednostavne psihomotoričke provjere tipa istodobnog naizmjeničnog dodirivanja nosa i uha.

Liječnik i istraživač Emil Bogen, autor prve ozbiljne studije na temu mjerenja alkohola znanstveno je dokazao da razinu alkohola u organizmu možemo mjeriti krvlju, urinom, ali i dahom. Od je obrazložio i kvantificirao staru spoznaju kako se alkohol nakon konzumnacije isparava i disanjem.

Test daha postaće tako osnova mobilne prometne forenzike. Puhalo se u svašta, od nogometnih lopti, do balona, a uređaji su, od priručnih nepreciznih portabl labaratorija, na žalost vozača koji vole zaviti u čašicu, postajali sve precizniji. Nakon prohibicije, Amerika se suočava s velikim problemima alkoholiziranih vozača. Do četrdesetih godina prošlog stoljeća Amerikanaci McNally patentira "analizator daha", Leon Greenberg svoj izum registrira pod nazivom "Alcometer", Harger "Drunkometer", Borkenstein "Breathalyzer".

Sve su to bili hvalevrijedni izumi koji prethodili pojavi uređaja za testiranje vozača na alkohol, kojeg je 1953. godine na tržište izbacila tada mala njemačka kompanija iz Lubecka. Danas je Dräger multinacionalka, a njihovo ime istozanačnica za mjerenje alkohola kod vozača.


0
0
0
s2sdefault