Jul 17, 2018 Last Updated 9:17 AM, Jul 16, 2018

PROGRAMI: Najnovije

MOTORI I MOPEDI NA CESTI: Voza…

Posljedice prometnih nesreća u kojima su sudjelovali mopedi i motocikli nisu r...

HAK TEST DJEČJIH AUTOSJEDALICA…

Detaljni rezultati testa dječjih autosjedalica Hrvatskog autokluba  za 2018...

SIGURNA VOŽNJA: Neverbalna kom…

Vozači sjede u vozilima, u pravilu zvučno „izolirani“ od okružja, ometani bukom ...

PRVI PUT: Zakon crvene zastave

Kategorija: Prvi put

Razvoj prometne signalizacije, sustava cetrovnih propisa i prometnih pravila i znakova, osobito njena unifikacija, kako bi se svi sudionici u prometu međusobno razumjeli, nije bio jednostavan. Uvijek su se prvo pojavili problemi koje je onda regulativa nastojala rješiti.

Još u predautomobilsko doba, nakon sukoba parnih vozila i kočijaša, tada najrazvijenija industrijska zemlja sila svijeta i zemlja s najrazvijenijim željezničkim prometom – Velika Britanija, donosi 1836. "Locomotive Act", zakon kojemu samo ime govori da neće biti osobito uspješan, ponajprije zato jer je preslikavao rješenja iz zeljezničkog na cestovni promet. Taj je zakon nadograđen 1865.

Zakonom crvene zastave, koji je obvezivao svakog vozača da na 100 metara ispred vozila ima jahača ili pješaka koji će mahati crvenom zastavom i upozoravati prolaznike na dolazeću opasnost. Bilo je dovoljno da kočijaš digne ruku i vozilo se moralo zaustaviti.

Premda je riječ o prvom prometnom propisu o ograničavanju brzine na cestama, zanimljivo je napomenuti Zakon je predviđao da u slučaju bilo kakve nesreće odgovornost snosi vozač parnog vozila.

Taj je zakon imao je za posljedicu zaostajanje Engleske za drugim razvijenim industrijskim državama u razvitku vozila i cestovnog prometa.

Iz toga vremena baštinimo i pravila o strani kretanja vozila po cesti. Ono je utemeljeno je na starim običajima koje su vozači naslijedili od kočijaša. Engleski su kočijaši vozili kolima uz lijevi rub ceste, pa su i prvi propisi ozakonili taj običaj, proširen i po engleskim kolonijama. Svi ostali europski narodi slijedili su francuske običaje i zakone te se pri vožnji držali desne strane ceste.

Prvi cestovni prometni semafor izumio inženjer za željezničku signalizaciju, John Peake Knight. Taj je uređaj bio nalik na željeznički semafor onog vremena s ručkom i crvenim i zelenim svjetlom za noćnu signalizaciju. Semafor je bio postavljen u Londonu 1868. godine.


0
0
0
s2sdefault