Jun 23, 2018 Last Updated 6:39 AM, Jun 21, 2018

PROGRAMI: Najnovije

ZAGREB: 1117 nadziranih, 90 al…

Rezultati akcije Alkohol i droge i Brzina

ŽELJEZNIČKO-CESTOVNI PRIJELAZI…

HŽ Infrastruktura usmjerava sve svoje aktivnosti na unapređenje kvalitete p...

Dostavite lokacije na kojima b…

Na području Policijske uprave zagrebačke, od 6 sati u utorak, 26. lipnja do 6 sa...

Pažljivije i sporije s prikolicom za sigurniju i precizniju vožnju

Kategorija: Tehnika vožnje

Posebna pozornost je potrebna pri vožnji unatrag, na uzbrdicama i nizbrdicama, a najbolje se uči vježbom na praznom parkiralištu

piše: Dalibor Radić  Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Način vožnje na koji ste navikli za volanom svog automobila dodavanjem prikolice postaje znatno drugačiji, ali bez panike.

Vožnja automobila s prikolicom nije i ne treba predstavljati bauk čak i ako s ovakvom vrstom upravljanja imate malo ili nimalo iskustva. No, jednako tako, činjenica je da vam se auto kojim ste navikli upravljati već samim dodavanjem prikolice u trenutku gotovo može udvostručiti veličinom, ali i masom. Dakle, bilo da se radi o otvorenoj prikolici s jednom osovinom, kampici ili nekoj drugoj vrsti priključnog vozila, upravljanju automobila s njom u nastavku svakako pristupite s respektom.

Za početak, pretpostavit ćemo da su vučno i priključno vozilo ispravno upareni te da vozač koristi prigodan, dovoljno snažan auto koji odgovara njegovim potrebama u konkretnom slučaju (osnovne informacije o mogućnostima vuče nalaze se u knjižici svakog osobnog automobila) te se koncentrirati samo na detalje na koje treba pripaziti u vožnji.

Sustavi pomoći u autima

Što se samog manevriranja tiče, vježba na poligonu ili velikom parkiralištu, po mogućnosti prvo s manjom ili praznom prikolicom, može biti od presudne važnosti. Vožnja unatrag, naime, može pričinjavati velik izazov svakom vozaču koji prvi put ima dodira s vučom prikolice. Može zvučati smiješno, ali imate li automobil– igračku s prikolicom, probajte ga provozati naprijed-natrag po stolu i manevrirati njome i vidjet ćete što vas otprilike očekuje na cesti, ali u realnim uvjetima, i to s nekoliko tona mase kojima morate manevrirati. Ne dajte se zavarati veličinom prikolice: one najmanje možda je lakše povući i voziti s njima kroz zavoje, ali su one pri vožnji unatrag jako osjetljive na svaki zakret volana. One veće u tom će vam smislu možda lakše oprostiti koju krivu procjenu, ali ćete njima malo teže ciljati kroz zavoje i one će biti podložnije udarima vjetra koji ih lako mogu destabilizirati. Dakle, i jedne i druge mogu biti zahtjevne za vožnju. Prije vožnje svakako provjerite je li vaše vozilo opremljeno nekom vrstom elektroničkog nadzora stabilnosti prikolice jer vam takav sustav može znatno olakšati život. Isto vrijedi i za Trailer Assist, koji će umjesto vas odabrati najbolju putanju prilikom uparkiravanja prikolice. Kad smo već spomenuli nekoliko tona mase, posebno je važno spomenuti da zakoni fizike na koje ste možda navikli za volanom svog automobila sada ne vrijede ili – točnije rečeno – sada su znatno drugačiji. Kako nije jednako istom raspoloživom snagom motora pokrenuti sami automobil i onaj koji za sobom vuče kamp-kućicu, tako ga nije jednako ni usporiti i zaustaviti. Dakle, pametno je u prometu održavati nešto veći razmak od vozila ispred vas kako biste imali malo više vremena za reakciju. I da, o tome valja voditi računa i u slučaju da za sobom vučete običnu prikolicu i u slučaju da je riječ o kočenom priključnom vozilu. Kao što ćete primijetiti već pri prvim pokušajima manevriranja na parkiralištu ili poligonu, stalno imajte na umu da ćete morati prilagoditi putanju kod svakog ulaska u zavoj ili vam se može dogoditi da kotačima prikolice počnete sjeći rubnike. I to u najboljem slučaju, jer ako krivo naciljate zavoj, prikolicom možete udariti u drugo vozilo, pa čak i izletjeti s ceste.

Sustav Trailer assist će sam odabrati najbolju putanju prilikom uparkiravanja prikolice. S malim prikolicama je općenito lakše manevrirati, ali unatrag treba voziti vrlo precizno

Razloga za paniku, međutim, doista nema jer niste ni prvi ni zadnji vozač koji se odlučuje na kampiranje. Ako na putu do konačnog odredišta imate mjesta koja biste željeli posjetiti, bit će vam mnogo lakše ostaviti vozilo s prikolicom na odgovarajućem parkiralištu na rubu grada i do centra se otisnuti javnim prijevozom (ili biciklom, ako ga već vozite sa sobom na odmor), jer traženje parkinga u uskim uličicama lako može postati noćna mora. Ako ipak skupite hrabrost i odlučite se na takvo što, imajte na umu da ćete se, kamo god zašli, morati i vratiti. Pažljivo prilagodite položaj osvrtnih zrcala i iskoristiti pomoć suvozača, koji uvijek može iskočiti i pomoći vam s manevriranjem.

.........

izvor: Večernji list, 8. kolovoza 2017., https://www.vecernji.hr/


0
0
0
s2sdefault