Dec 15, 2018 Last Updated 10:04 AM, Dec 14, 2018

PROGRAMI: Najnovije

CRTICA SA CESTE: Pijan za upra…

Čak sedam tisuća kuna stajat će, prema sadašnjem stanju stvari, 40-godišnjaka iz...

Među prometnim prekršajima pre…

Rezultati preventivno represivne akcije pojačanog nadzora vozila i vozača ...

Sindikat biciklista poziva gra…

Zagrebački Advent nadmašio je sva očekivanja i ove godine! No, ponovno slušamo o...

VREMEPLOV Prvi Ford T - masovna proizvodnja automobila

Kategorija: Vremeplov

Serijska proizvodnja čuvenog Forda T započela je 1. listopada 1908. godine, kad je prvi automobil  napustio montažnu traku pogona 'Ford Piquette Avenue Plant' u Detroitu. Ostalo je povijest...

Ford T ili Ford Model T ime je za model automobila kojeg je proizvodila tvrtka Ford između 8. listopada 1908. godine i 26. svibnja 1922. godine i bio je prema mnogima prvi automobil kojeg su mogli kupiti po pristupačnoj cijeni, i koje je omogućilo srednjom ekonomskom staležu u SAD-u putovanje automobilom. Ford T bio je simbol industrijalizacije i modrenizacija SAD-a, koji su uspjeli savladati problem industrijske proizvodnje jednog složenog proizvoda na masovnoj razni. Ford T je prema povjesničarima i prema tvrdnjama mnogih stručnjaka jedan od najutjecajnijih automobila 20. stoljeća s 16,5 milijuna prodanih primjeraka nalazi se na vrh ljestvice 10 najprodavanijih automobila svih vremena.

Zanimljivo je da je prvu 'tekuću proizvodnju traku' u povijesti 1903. uveo je Oldsmobile - šasija automobila na kotačima gurala se i vukla među radnim mjestima skupina radnika, no Fordova inovacija sastojala se  to da se automobil se pomicao po traci od radnika do radnika.

Ford T je bio je robustan, izdržljiv i svestran, s 4-cilindičnim motorom zapremine 2900 cm i 20,3  konjskih snaga. Imao jhe  dva stupnja prijenosa, koja su omogućavama postizanje maksimalne brzine deo  72 km/h, uz potrošnju od dvadesetak litara na 100 kilometara.  Kočnice su bile smještene za stražnjim kotačima. Motor se palio na kurblu, a električni starter ugrađivan, uz nadoplatu, od 1919. godine.

Masovnost proizvodnje je dovela do masovnosti prodaje. Naime, s cijenom od 1.000 dolara za osnovni model, bio je dostupan i Fordovim radnicima, dostupan i srednjoj klasi.

Model sa slike uz ovaj članak trenutačno se prodaje u Rijeci za 25.000 EUR-a. (link). On je zelene boje, dok su prvi bili isključivo crni.

'Svaki kupac može dobiti automobil u bilo kojoj boji dokle god je crna!', govorio je tada Henry Ford. Naime, crna boja je bila najjeftinija (kao pigment i punilo koristila se čađa) i najbrže se sušila.
 


0
0
0
s2sdefault