Feb 21, 2019 Last Updated 12:47 PM, Feb 20, 2019

PROGRAMI: Najnovije

NADZOR PROMETA: Rekorder s 3,4…

Rezultati pojačanog nadzora u prometu od od 15. do 18. veljače 2019. godine ...

I pješaci čine prometne prekrš…

Rezultati akcije Zaštita pješaka u Zagrebu

Oprez vozači, oprez pješaci!

Preventivno - represivna akcija "Zaštita pješaka" u Zagrebu

VREMEPLOV: Mala povijest automobilskih svjetala

Kategorija: Vremeplov

Danas kad započinjete noćnu vožnju, sve je nalik SF filmu – jedim pristiskom na gumb "start" pali se elektronski kokpit automobila, desetine rasvjetnih tjela po automobilu i, jednostavno – "isključite mrak". Ali nije uvjek bilo tako...

Nakon acetitela prvi serijski proizvedeni automobili, uključujući i legendarni Ford T, upotrebljavali su karbidne svjetiljke, opasne naprave koje više služile za obilježavanje automobila nego osvjetljavanje ceste. Za stražnja, poziciona svjetla upotrebljavale su se uljne lampe.

Američki Cadilac 1912. uvodi prvi moderni sustav električnog prednjih svjetala i uvodi koncept dugih i kratkih prednjih svjetala, a tri godine kasnije uvode se i stražnji auto farovi, te stražnja svjetla koja signaliziraju kočenje.

Dinamo, odnosno generator postaje standard u vozilima tijekom dvadesetih prošlog stoljeća.

1936. godine predstavljen je suvremeni auto reflektor i elektrificirani pokazivači smjera, nakon drugog svjetskog rata inegracija svjetala u automobile postaje standardna oprema. Čitava priča oko osvjetljenja zaokružena je Ženevskom konvencijom o sigurnosti na cestama, 1949. kad je na globalnoj razini odlučeno da se crvena boja rabi za stražnji dio automobila, naranačasta za pokazivače smjera, a bijela ili žuta za prednja svjetla. Drugi velikih planetarni dogovor o snazi i dometu svjetala je UN-ova konvencija o auto svjetlima iz 1968.

Šezdesete će donjiti razvoj halogene žarulje, a osamdesete i optiku, no razvoj tehnologije automobiliskih svjetala intenziviran je devedesetih, uvođenjem led rasvjete u auttomobile i razvojem Xenon svjetala.


0
0
0
s2sdefault