Dec 15, 2018 Last Updated 10:04 AM, Dec 14, 2018

PROGRAMI: Najnovije

CRTICA SA CESTE: Pijan za upra…

Čak sedam tisuća kuna stajat će, prema sadašnjem stanju stvari, 40-godišnjaka iz...

Među prometnim prekršajima pre…

Rezultati preventivno represivne akcije pojačanog nadzora vozila i vozača ...

Sindikat biciklista poziva gra…

Zagrebački Advent nadmašio je sva očekivanja i ove godine! No, ponovno slušamo o...

Novi pametni tahografi za veću sigurnost u prometu

Kategorija: Info

Među najčešćim razlozima prometnih nesreća su pogreške vozača, koje su često uzrokovane umorom.

Svjesni su toga i profesionalni vozači, kamiona i autobusa, koji za volanom provode sate. Upravo zbog povećanja sigurnosti na cestama, Europska unija uvela je obvezu korištenja tahografa, a nova digitalna generacija tahografa koja postaje obvezna od iduće godine dodatno bi je trebala povećati.  

U lipnju iduće godine na snagu stupa obveza uvođenja digitalnog „smart“ tahografa koji osigurava veću sigurnost na cestama, bolju zaštitu vozača te suzbija nelojalnu konkurenciju. 

Pored brzine i radnih vremena, on će imati senzore za kontrolu i osovinsskog opterećenja, a automatski će i upozoravati vozača kad mu je vrijeme da može odmarati , isto će tako voditi evidenciju koliko još smije voziti i koliko ne. Velike manipulacije su dosada bile sa magnetima, to ova sofisticirana  tehnologija to neće dozvoljavati. 

kaže Ivan Kesić načelnik sektora inspekcije cestovnog prometa Ministarstva mora prometa i infrastrukture.  Smart tahografi obveza su i proizvođača kamiona i autobusa te će biti dio standardne opreme. Morat će ih koristiti ne samo prijevoznici iz europskih zemalja, već i svi prijevoznici koji u zemlje članice Europske unije dolaze iz drugih zemalja. Kako bi prijevoznike pripremili na promjene Hrvatska gospodarska komora već drugu godinu u nizu organizira edukativne radionice objašnjava Ljubica Herceg iz HGK:

Stare kartice više od 1.3. 2019. neće važiti. Znači prijevoznik koji dođe produžiti svoju karticu kojoj je istekao rok neće je moći produžiti  nego će morati dobiti novu. Što su prijevoznici dužni napraviti? Pa prijevoznici za sada su dužni se educirati , naučiti što više i biti spremni za nove izmjene.

Upravo je neznanje vozača jedan od najvećih problema kaže Denis Špac iz tvrtke koja provodi edukativne radionice. Novi tahograf bi tu trebao donekle pomoći:

Većina prekršaja koje rade vozači po pitanju zakona o mobilnim radnicima u stvari dođu iz toga što ne znaju koristiti tahograf. Tako je bilo dosad. Ja vjerujem da će biti nešto lakše, što se tiče samih vozača zato što će mu tahograf govoriti , e sad moraš ići odmoriti , sad moraš ići pauzu raditi, toliko te čeka minimalno odmora itd.   

Ipak,  Denis Špac ističe kako je u povećanju sigurnosti u cestovnom prometu puno važnija svijest vozača i prijevoznika da se pridržavaju zakonskih propisa. 


0
0
0
s2sdefault