Oct 15, 2018 Last Updated 6:07 PM, Oct 15, 2018

PROGRAMI: Najnovije

Konferencija Mi i naši gadgeti…

Utorak, 16. listopada 2018. u 10:00 – 13:00 * Hotel International Zagreb  ...

STATISTIKA Povećanje broja mot…

Povećan je broj prometnih nesreća i smrtno stradalih motociklista i mopedista za...

Od 807 prometnih prekršaja, 50…

Rezultati pojačanog nadzora uporabe mobitela i drugih uređaja i sigurnosnog poja...

Hrvatska treba iskoristiti domaće izvore alternativnih goriva

Kategorija: Novosti

"U tranzicijskom razdoblju Hrvatska treba iskoristiti svoje domaće izvore alternativnih goriva poput autoplina i prirodnog plina. Kako to ne činimo, već je iz Bruxellesa došlo upozorenje da bi zbog slabije tranzicije prema nisko-ugljičnom prometu mogla doći i prva kazna", istaknuo je potpredsjednik Zajednice za UNP HGK Josip Kelemen na stručno-edukativnom skupu Alternativna plinovita goriva u prometu održanom 13. srpnja u Krapini.

Poručio je kako nas očekuju fiskalne promjene u odnosu prema onečišćujućim gorivima koje proizlaze iz Nacionalnog okvira politike i Zakona o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva. "Dizelska goriva više neće moći biti u povlaštenom položaju. Hrvatska u skladu s preuzetim obvezama iz EU mora početi poticati alternativna goriva posebice ona koja ima iz vlastitih izvora poput autoplina i stlačenog prirodnog plina (SPP), odnosno uskoro i ukapljenog prirodnog plina. To pred gospodarstvenike stavlja novi izazov, financijska opterećenja te promjenu razmišljanja i odnosa prema gorivu", naglasio je Kelemen, dodavši kako to neće biti moguće sprovesti bez pomoći države.

Igor Grozdanić iz Sektora za energetiku i zaštitu okoliša HGK istaknuo je važnost ekološke osviještenosti i smanjenja troškova eksploatacije pri većem broju prijeđenih kilometara u odnosu na vozila s konvencionalnim gorivima kao glavne motivacijske čimbenike zbog kojeg su mnoge autobusne flote, komunalna poduzeća, dostavna poduzeća i ostali subjekti odlučili uvesti vozila na SPP u njihove vozne parkove. "Veće korištenje SPP-a potaknut će i planovi EU da do 2020. udio plina u prometu bude 10 posto, a to gorivo se prihvaća kao karika između klasičnih i hibridnih vozila", pojasnio je Grozdanić, dodavši kako će digitalizacija sektora promijeniti dobavljače energije i njihovu strukturu, kao i sam način poslovanja na tržištima energije i na prometnom tržištu automobila.

"Prirodni plin i bio-metan može zamijeniti tradicionalna tekuća goriva u gotovo svim vrstama prijevoza i izvan-cestovnim primjenama. Udio alternativnih goriva (biogoriva, autoplina i prirodnog plina) u ukupnoj potrošnji motornih goriva u Hrvatskoj iznosi približno tri posto pa stoga postoji značajan prostor za daljnji razvoj uporabe alternativnih goriva u cjelini", istaknuo je hrvatski predstavnik u Međunarodnoj plinskoj uniji za stlačeni prirodni plin Davor Matić.

Igor Marjanović iz Centra za vozila Hrvatske govorio je o važnosti Pravilnika o uređajima, opremi i sustavima za pogon motornih vozila plinom te je predstavio rezultate digitalizacije rada tog nadzornog tijela javne vlasti s područja cestovnog prometa. "Informatizacijom, digitalizacijom i jedinstvenim elektroničkim sustavom izdavanja Izjava servisera, omogućila se bolja podrška te brži, točniji i sigurniji te lako dostupan pristup svim zainteresiranim stranama i institucijama. Također bi se ubrzao cjelokupan postupak ispitivanja i odobravanja vozila te se olakšalo vođenje evidencije vozila pregrađenih na pogon plinom", zaključio je Marjanović.


0
0
0
s2sdefault