Jan 24, 2019 Last Updated 9:37 AM, Jan 24, 2019

PROGRAMI: Najnovije

Bez sigurnosnog pojasa - svaka…

Sigurnosni pojasevi, nasloni za glavu i zračni jastuci su osnovni faktori zaštit...

Pod utjecajem alkohola rizik od nastanka nesreće raste progresivno

Kako alkohol djeluje na percep…

Pod utjecajem alkohola, vozač vrlo brzo prestaje biti svjestan svojih sposobnost...

UDRUGA RODA Zagreb - besplatan…

U nedjelju, 13. siječnja 2019. od 10 do 12 sati u Zagrebu, na parkiralištu MUP-a...

Prednosti i nedostaci kružnih raskrižja

Kategorija: Prometnice

Kružna raskrižja su raskrižja s kombinacijom prekinutog i neprekinutog prometnog toka. Prednost prolaza imaju vozila koja se nalaze u kružnom toku pred vozilima na privozima, budući da ovdje ne vrijedi pravilo ''desne strane''.

Kružna raskrižja omogućuju vožnju smanjenim brzinama i s velikim skretnim kutem prednjih kotača. Vozilo se na ulazu u kružno raskrižje, u slučaju slobodnog kružnog toka, ne treba zaustavljati, već je dozvoljeno smanjenom brzinom ući u kružni tok. Dugim je vozilima dopušteno koristiti i prošireni dio kružnog kolničkog traka (tzv. povozni dio središnjeg otoka). Za pješake i bicikliste vrijede jednaka pravila kao i za druge oblike raskrižja u razini.

Prednosti pred ostalim oblicima raskrižja su:

  • mnogo veća sigurnost prometa (s manjim brojem konfliktnih točaka i sa smanjenim brzinama u kružnom toku) uz manje posljedice prometnih nezgoda (bez čelnih i sudara pod pravim kutem)
  • manja zauzetost zemljišta i troškovi održavanja
  • veća propusna moć raskrižja, uz manje proizvedene buke i štetnih plinova
  • kraće čekanje na privozima (kontinuitet vožnje) i mogućnost propuštanja jačih prometnih tokova
  • dobro rješenje pri ravnomjernijem opterećenju privoza i kao mjera za smirivanje prometa dobro rješenje za slučajeve s više privoza (pet ili više)
  • mogućnost dobrog uklapanja u okolni prostor

Nedostaci kružnih raskrižja su:

  • slabo rješenje za slučaj velikoga prometnog toka sa skretanjem ulijevo (zbog duljih putovanja, s otežavajućim presijecanjima i preplitanjima)
  • s povećanjem broja kružnih prometnih trakova smanjuje se razina prometne sigurnosti
  • veliko, odnosno višetračno kružno raskrižje nije najpogodnije za osobe s posebnim potrebama (slabovidni, invalidi, starije osobe...) odnosno u blizini ustanova za obrazovanje i odgoj (vrtići, škole), zbog kretanja u kolonama, veći broj i širi privozi (ponekad) itd.
  • produljenje putanje pješaka i vozila s obzirom na izravno kanalizirana klasična raskrižja
  • problemi pri većem biciklističkom ili pješačkom prometu, koji presijecaju jedan ili više privoza prema raskrižju

......

izvor: Legac, I.: Raskrižja javnih cesta, (Cestovne prometnice II), Fakultet prometnih znanosti, Zagreb, 2008.


0
0
0
s2sdefault